Cattis -

äntligen

2012-05-02 @ 22:30:32
hallå hallå :) ¨
ber om ursäkt om jag har uppdaterat som en kratta, har fått klago sms och facebook kalgomål också. Men här har de hänt så mycket, jag har även hunnit med och flytta till ny lägenhet här i ayia napa.  hundra tusen gånger bättre än den förra, jag har även internet i lägenheten och bor nära alla krogar så att de inte är lika läskigt och gå hem, plus att jag har fått en cykel och cyklar nu förtiden till jobbet.  Här i huset bor de hel goa tjejer, som är glada och jag har jätte kul med dom.
jag jobbar på en restaurang som heter fino, vilket är den bästa på vårt hotell. vi har både frukost lunch och middag, all inclusive buffé och ala carte.  Jag är inte så där super nöjd med att jag hamnade på den fina stället, men jag biter ihop. har de grymt kul med alla cyprioter på jobbet, man får prata engelska hela tiden och man lär sig hela tiden. vem sjutton visste att servetter heter napkins på engelska ? och ibland får man dra till med en i need some hmm you know so i can clean the table. haha men de är kul faktiskt, och killarna är enormt duktiga och lär mig massa. igår hade vi lite vin skole öppning, jag har aldrig sett så duktiga människor som öppnar vinflaskor så grymt coolt, men ja.. övning ger färdighet.
jaha, idag var jag på jobbet och jag hade tappat rösten lite igår och har blivit sjukt förkyld. vilket är grymt tråkigt, då jag inte vill missa något alls. Men efter att jag blev jätte ledsen på jobbet för att min hals var sjukt störd, så fick jag åka till doktorn och sen såg han min stämbandsinfektion, som jag tidigare hade haft så de va bara vidare till sjukhuset. på sjukhuset var doktorn en skojare, och de kändes lite som att jag kunde vara doktor själv, som en jäkla spåtant typ, gissade sig fram. Självklart ville dom skriva ut hundra tabletter till mig, dom gör alltid de här om man är sjuk, men jag tackade nej och fick två tabletter och en ipreen idag, och fick remiss på några andra tabletter men jag ska bara sova och äta svenska alvedon iställe, pallar inte trycka i mig utländsk medicin då de oftast är galet starka, jag ska faktiskt kunna jobba också.
Har varit hemma nu på kvällen och anna och jag har upptäckt internet i min lägenhet så de är grymt bra, de är bara jag som har sladd nananana :)
jaha, vi har även hunnit med valborg här och den spenderades med alla vingjobbare, vi grillade och drack och spelade gitarr tills små timmarna, för att senare dansa oss svettiga på skylight eller va de heter. haha
nu ska jag sätta mig lite på balkongen och chilla vidare, snart kommer dom andra tjejerna hem :)
ska bli bäst på att blogga nu när vi har eget internet o dator, samt ta med mig min kamera, har mest bilder på min mobil men nu när vi har eget internet så ska jag köra med min kamera istället.

Kommentarer
Postat av: Kim (bloggdesign)

Va fint de ser ut och de låter som en bra start på din utlandsjobbning. Hoppas du blir bättre och att vi får se måånga fina bilder från Cypern :)

2012-05-03 @ 16:13:01
URL: http://kiimbergeehammaar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0